عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماشین و آدرس roborami.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 5471
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


تفاوت های لامبورگینی مورسیه لاگو با گالاردو


 

اگر روزی رفتید خارج از کشور(نه افغانستان)و یک لامبورگینی دیدید و ندانستین که گالاردو(gallardo)هست یا مورسیه لاگو(murcielago)می توانید از ۳ طریق مدل آن را بیابید: 

  

1_در لامبورگینی مورسیه لاگو چراغ های جلو کوتاه و پهن و در گالاردو چراغ های جلو باریک و دراز هستند 

 

2_در لامبورگینی مورسیه لاگو وقتی می خواهیم درها را باز کنیم در ها به سمت بالا باز می شوند و در گالاردو درها به سمت چپ یا راست باز می شوند. 

 

3_در مورسیه لاگو چراغ های عقب پهن و در گالاردو باریک هستند. 

 

 

 

  

  



:: بازدید از این مطلب : 709
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

تفاوت های لامبورگینی مورسیه لاگو با گالاردو


 

اگر روزی رفتید خارج از کشور(نه افغانستان)و یک لامبورگینی دیدید و ندانستین که گالاردو(gallardo)هست یا مورسیه لاگو(murcielago)می توانید از ۳ طریق مدل آن را بیابید: 

  

1_در لامبورگینی مورسیه لاگو چراغ های جلو کوتاه و پهن و در گالاردو چراغ های جلو باریک و دراز هستند 

 

2_در لامبورگینی مورسیه لاگو وقتی می خواهیم درها را باز کنیم در ها به سمت بالا باز می شوند و در گالاردو درها به سمت چپ یا راست باز می شوند. 

 

3_در مورسیه لاگو چراغ های عقب پهن و در گالاردو باریک هستند. 

 

 

 

  

  



:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

سیستم ترمز


 

 

ترمز در ماشین برای کند کردن حرکت به کار می رود.ترمز ها ۲ نوع دارند : ترمز کاسه ای و صفحه ای.در هر دو نوع از فشار هیدرولیکی استفاده می شود تا ماده ی خاصی را بر سطح فلزی که با چرخ می چرخد را فشار دهد. 

 

طرز کار ترمز : وقتی ما پدال ترمز را فشار می دهیم  روغن ترمز از طریق پیستون لقمه های ترمز را فشار می دهد (فشار هیدرولیکی) و لقمه ها به صفحه یا لنت ترمز که با چرخ می چرخد فشار آورده که سرعت ماشین را کاهش می دهد.


طرز حرکت خودرو ها


 

اگر بخواهیم خودرو ها را از نظر حرکت تقسیم کنیم به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند 

۱ـ  دو دیفرانسیل(4wd مخفف4wheel drive) : در این نوع سیستم در خودرو ها نیرو از طریق میل لنگ به گیربکس منتقل می شود و نیرو به میل گاردان منتقل شده که در آن جا نیرو به طور مساوی به چهار چرخ  وارد میشود و خودرو حرکت می کند.

۲ـ دیفرانسیل جلو(fwd مخفف front wheel drive) : به همان حالت در دو دیفرانسیل است فقط با این تفاوت که در این سیستم نیرو از گیربکس به دیفرانسیل منتقل شده که دیفرانسیل دارای سه دنده در راست و چپ و وسط  قرار دارد که گیربکس با دنده وسط قفل می شود  و دو دنده دیگر را چرخانده که نیرو به دو چرخ جلو منتقل می شود.

۳ـ دیفرانسیل عقب(Rwd مخفف rear wheel drive) : همان مراحل سیستم دیفرانسیل جلو را دارد فقط نیرو به دو چرخ عقب منتقل می شود.


نسل جدید سوبارو لگاسی به عنوان ایمن ترین خودروی ژاپن معرفی شد.

سوبارو ایمن ترین خودروی ژاپن 

 


بررسی های انجام شده از سوی انجمن خودروسازان ژاپن حاکی از آن است که این خودرو توانسته بیش از بقیه سواری ها نظر داوران را به خود جلب کند.
برای سومین سال پیاپی است که سوبارو عنوان ایمن ترین خودروی سال را در ژاپن از آن خود می کند. در دوره های گذشته نیز سوبارو فورستر و ایپرزا این عنوان را به دست آورده بودند.
انجمن خودروسازان ژاپن آزمایش های میدانی مستمر و دقیقی را بر روی خودروهای انتخاب شده انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که برای سرنشینان جلو سوبارو بیش از بقیه امنیت به همراه آورده است.
سوبارو لگاس جدید از سوی انجمن ایمنی و بزرگراههای آمریکا نیز به عنوان خودروی برتر در زمینه ایمنی انتخاب شده است.این خودرو در آزمایش تصادف توانسته میانگین 5 ستاره را از آن خود کند. جالب است که حتی عابران نیز در برخورد احتمالی با این خودرو کمترین آسیب را می بینند.

هیوندای وظیفه ی جابجایی تیم های جام جهانی را بر عهده گرفت


 

 


شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره‌ جنوبی بیش از 600 دستگاه از خودروهای خود را تحویل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داد.این خودروها شامل 609 دستگاه خودروی سواری و ون و 32 دستگاه اتوبوس می‌شود و قرار است از این خودروها در حمل و نقل تیم‌های مختلف و مسوولان مربوط به آن‌ها استفاده شود.
قائم‌مقام بخش بازاریابی هیوندای در این باره گفت: ما به همکاری با فیفا برای برگزاری رویداد تاریخی جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی افتخار می‌کنیم. این همایش بزرگ ورزشی به ما فرصتی بی‌نظیری داده تا قابلیت‌های خود را در زمینه حمل و نقل نمایش دهیم.
کمتر از دو هفته دیگر رقابت‌های جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.
شرکت هیوندای به مدت 11 سال است که با فیفا در زمینه تامین وسایل حمل و نقل تیم‌ها در هنگام برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال همکاری می‌کند.
هیوندای قصد دارد در جام جهانی 2014 برزیل نیز با فیفا در زمینه تامین خودروهای حمل و نقل تیم‌ها همکاری کند.


ایرانی ها برای بنز خودروی مفهومی طراحی کردند


 

 

در حالی که مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر آلمان چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که این شرکت روابط خود را با ایران کاهش داده یا قطع می‌کند، با این وجود به نظر می‌رسد این سخنان چندان قابلیت عملیاتی شدن نداشته باشند.
جدای از همه اظهارنظرهای مثبت و منفی انجام شده در زمینه قطع همکاری دایملر و واحد زیرمجموعه آن یعنی مرسدس بنز با ایران، در تازه‌ترین خبر منتشر شده اعلام شد که یک مهندس ایرانی خودرویی مناسب حرکت در خارج از جاده و مسیرهای طبیعی را به سفارش شرکت مرسدس بنز آلمان طراحی کرده است.
سایت معتبر مجله خودرو در گزارشی نوشت که سیامک روحی دهکردی، یکی از مهندسان طراح شرکت خودروسازی سایپا خودرویی را با نام "هگزاویل" به سفارش مرسدس بنز طراحی کرده است.
این خودرو که طول آن حدود 4.8 متر است و نکته جالب اینجاست که از روی ساختار ظاهری یک حشره طراحی شده است. وزن این خودرو نیز به صورت مساوی میان سه محورش توزیع می‌شود.
همچنین این خودرو دارای شش چرخ بوده و دارای چارچوبی بسیار انعطاف‌پذیر و مناسب حرکت در مسیرهای ناهموار است. خودرو فوق دارای شکلی متقارن بوده و از موتور دیزلی و نظام انتقال هیدرولیک برای حرکت استفاده می‌کند.
سیامک روحی دهکردی پیش از این و در سال 2008 میلادی نیز خودرویی با نام زوبین برای شرکت فراری طراحی کرده بود که در آن زمان بیش از 16 هزار نفر از آن بازدید کردند.
تعداد دیگری از سایت‌های معتبر صنعت خودروسازی جهان نیز اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند.
گفتنی است، شرکت بنز آلمان هم‌اکنون با شرکت‌های ایرانی ایران خودرو و ایران خودرو دیزل در زمینه تولید خودروهای سواری و تجاری همکاری دارد.


توانایی هک کامپیوتر خودرو ها توسط هکرها


 

 


 

محققان با بررسی دقیق سیستم های رایانه ای مورد استفاده در اتومبیل ها به این نتیجه رسیده اند که این سیستم ها هم توسط هکرها قابل دستکاری بوده و این مساله ممکن است نتایج بسیار خطرناکی را به همراه آورد.
بر اساس گزارشی که در این زمینه در یک کنفرانس امنیتی در اوکلند کالیفرنیا ارائه شده، هکرها می توانند با دستکاری سیستم های رایانه ای ماشین های آخرین مدل حتی موتور و ترمز آنها را از کار بیندازند و فجایع انسانی به بار آورند.
برای این کار تنها کافی است که کدهای مخرب و آلوده هکرها وارد سیستم های رایانه ای اتومبیل ها شود و در نتیجه هرگونه دستکاری در عملکرد خودرو ممکن خواهد بود. این دستکاری ها از تغییر دور موتور تا خاموش و روشن کردن دستگاه پخش ، قفل کردن درب خودرو ، دستکاری سیستم تهویه مطبوع را شامل می شود.
کارشناسان معتقدند با توجه به استفاده روزافزون از رایانه ها و سیستم های رایانه ای در اتومبیل ها بی توجهی به این مساله فاجعه بار بوده و ضروری است شرکت های سازنده اتومبیل هر چه سریع تر برای مقابله با این سوءاستفاده ها تمهیدات جدی اتخاذ کنند.
جالب آنکه بررسی ها حاکی است در بسیاری از موارد با وصل کردن یک لپ تاپ به سیستم عیب یابی خودروهای مدرن و جدید به راحتی می توان آنها را دستکاری کرد.
برای این کار یک اتصال بی سیم به لپ تاپ کافی خواهد بود.

بوگاتی با قدرتی بیشتر


 

  

کمپانی بوگاتی هنوز هم به ساخت ابر اتومبیل خود به نام «ویرون» به خود می بالد اما بعید نیست که به زودی محصول قدرتمند و سریع تری را نیز به دنیا معرفی کند.
مدیران این خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفته اند که ورسیون تازه ای که ویرون را با عنوانgt بسازند که توان خروجی آن بیشتر و سرعت آن نیز بالاتر است.
ظاهراً هدف بزرگ مدیران بوگاتی رسیدن به قدرت 1350 اسب بخار است اما به گمان شماری از مهندسان بوگاتی رسیدن به رقم 1200 اسب بخار منطقی تر و معقول تر است.
برخی از منابع رسمی نیز از نظارت مستقیم دکتر «فردیناند پیچ» مدیر مشهور کمپانی فولکس واگن در این پروژه خبر داده اند.التبه هنوز خبر دقیق از برنامه ریزی بوگاتی برای تغییرات از پیش تعیین شده برای مدل ویرون منتشر نشده اما باید منتظر یک هیولای مخوفتر بود

مرکز پورشه تهران به طور رسمی افتتاح شد

 

پرده‏برداری رسمی از پورشه پانامرا در تهران
 عصر روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه طی مراسمی که از سوی شرکت معین موتورز برگزار گردید مرکز پورشه تهران و تعمیرگاه تازه تأسیس پورشه در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج رسماً افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار مجله ماشین در این مراسم مجموعه مدل‏های جدید پورشه به نمایش درآمد. ابتدا مهمانان با اتومبیل‏های خود به محل پارکینگ مجتمع که در ضلع شمالی مجموعه هدایت می‏شدند و در آنجا تعداد زیادی پورشه کاین کار انتقال مهمانان را به محل اصلی بر عهده داشتند. در مقابل در ورودی مرکز دو دستگاه پورشه 911 قدیمی مربوط به دهه‏های 60 و 70 به نمایش درآمده بودند. نمای ساختمان آلومینیمی بود و طراحی آن دقیقاً براساس استانداردهای نمایندگی‏های پورشه در سراسر دنیا انجام شده بود.
با ورود به سالن چهار دستگاه اتومبیل جلب توجه می‏کردند که شامل یک دستگاه باکستر به رنگ آبی کاربنی، یک کایمن قرمز با رینگ‏های چرخ مشکی، یک دستگاه پورشه 911 کاررا 4 کروک زرد رنگ و یک مدل کاین بودند.
سالن همچنین شامل غرفه‏هایی نظیر اقلام سفارشی و همچنین کالاهای تبلیغاتی همچون ساعت، ماکت، کلاه و... بود. در اواسط مراسم بود که از مهمانان دعوت شد به سمت دیگر سالن بروند و شاهد سخنرانی آقایان «مشایخی» معاونت مدیر عامل، «بهبهانی» مالک برند پورشه در ایران و «‏هافرمن» معاونت فروش پورشه باشند. در ادامه این مراسم از یک دستگاه پانامرا سفید رنگ پرده‏برداری شد.. در حاشیه مراسم پارکینگ شرکت معین موتور دیدنی بود چرا که از انواع اتومبیل‏های گران‏قیمت مهمانان پر شده بود.
 



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

برخی سیستم های ایمنی خودرو


 

 

امروزه بیش از 400 میلیون خودرو در جهان وجود دارد.بیشتر آن ها 4 چرخ دارند.هر چند برخی 3 چرخ دارند و برخی 16 چرخ دارند. 

خودرو های جدید با در نظر گرفتن ایمنی طراحی می شوند.اتاق سرنشین در برابر فرو ریختن بر اثر تصادف مقاوم است و جلو و عقب آن برای له شدن طراحی می شوند.کمر بند هایی در اتومبیل ها نصب شده که از پرتاب سرنشینان به طرف شیشه ی جلو جلوگیری می کند و قفل های مخصوصی که مانع باز شدن ناگهانی درها می شود.پنجره ها از شیشه های ایمنی ساخته شده اند که در صورت شکسته شدن لبه ی تیز ندارند.در داخل درهای بعضی از اتومبیل ها میله هایی گذاشته شده است که سرنشینان را در مقابل ضربه های جانبی حفظ می کند.برخی از خودرو ها مجهز به سیستم ترمز های ABS یا همان مخففanti lock breaking system هست که از میزان لغزش تایرها می کاهد


تاریخچه ی خودرو


 

اولین اتومبیل های بنزین سوز در آلمان در دهه ی 1880 میلادی ساخته شد.سرنشینان آن ها در فضای باز می نشستند و در بریتانیا فردی در جلوی اتومبیل راه می رفت و پرچم قرمزی را تکان می داد.در اوایل اتومبیل سواری بسیار پرهزینه بود ولی در سال 1907 میلادی هنری فورد در آمریکا شروع به ساختن اتومبیل قابل اعتماد و ارزان مدل T کرد. در دهه ی 1920 میلادی انواع اتو مبیل های ارزان قیمت در دسترس قرار گرفت و نوع معمولی (سدان) مورد پسند همه قرار گرفت.از آن به بعد اصطلاحات زیادی صورت گرفته است ولی طرح اولیه ی اتومبیل بسیار کم تغییر کرده است


آیرودینامیک چیست؟


 

آیرودینامیک یا هواپوش یکی از علوم مهم در طراحی خودروهاست و باعث افزایش سرعت خودرو می شود.آیرودینامیک در خودرو ها باعث شکافتن هوا و چسبیدن ماشین به سطح جاده می شود. 

آیرودینامیک در کشتی ها و هواپیما ها و موشک ها نیز به کار می رود. 

اگر وسیله ای دارای حالت آیرو دینامیک نباشد هوای جلوی آن از کنار وسیله نمی گذرد یا اینکه به سختی می گذرد ولی اگر خودرو دارای حالت آیرودینامیک باشد هوا از بغل و بالای آن رد میشود و از بالا به آن وسیله نیرو وارد می کند که باعث چسبیدن آن وسیله به زمین می شود


کدام ماشین؟؟؟


 

فکر می کنید که تندروترین ماشین جهان چه نام دارد؟بوگاتی یا لامبورگینی؟فراری یا سالین؟؟

آیا خبر دارید که خودرویی با نام مک فایو(mach5)وجود دارد که سریعترین خودروی جهان است؟ 

این خودرو حدود 470 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و دارای 12 سیلندر است.این خودرو دارای حالت آیرودینامیکی جالبی هست.هنوز اطلاعی از شتاب و دیگر چیزهای آن به دست نیاورده ام.



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

انواع خودروها (کوپه و ...)


 

خودروها انواع بسیاری دارند که اینجا درباره ی آن ها توضیح می دهم. 

۱ـ خودرو های SUV : همان خودروهای شاسی بلند هستند مانند کیا موهاوی  

 

2_ خودرو های کوپه (coupe) : خودرو های 2 در هستند ولی جا برای 4 سرنشین (2 تا جلو و 2 تا عقب) دارند مانند هیوندای جنسیس کوپه 

 

 

3_ خودرو های سدان (sedan) : پرطرفدار ترین نوع خودرو است و دارای 4 در می باشد و جا برای 4 یا 5 سرنشین دارد مانند مزدا 3  . 

 

4_ خودرو های استیشن واگن (station wagon) :مانند وانت هستند اما پنجره های آن ها بیشتر است.دری در عقب دارند و صندلی هایی در پشت دارند که می توان آن ها را تا کرد. 

 

5_خودرو های هاچ بک (hatchback) : خودرو هایی که فضای صندوق عقب آن ها کم است ولی مانند خودرو های سدان اند مانند پراید هاچ بک. 

 

6_ خودرو های اسپرت (sport) : خودرو هایی که دارای 2 در هستند و جا برای 2 سرنشین دارند و فاصله ی شاسی آن ها تا زمین کم است مانند مرسدس بنز SLR مک لارن   

 

7_خودرو های رودستر (roadster) : خودرو هایی هستند که سقف آن ها باز است مانند پاگانی زوندا رودستر که گران ترین رودستر جهان است .  

 

8_ خودرو های اسپایدر (SPIDER) : خودرو هایی که دارای سقف تا شو هستند.


 


:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

گشتاور و قدرت موتور


 

آیا تا به حال شده است که در جایی نوشته باشند:قدرت موتور:۴۵۰ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است؟

آیا میدانید منظور از این کار چیست؟ 

برای سنجش و بدست آوردن قدرت موتور ماشین های مختلف از واحدی به نام اسب بخار استفاده می کنند.هر اسب بخار(hp مخفف horse power)برابر با 746 وات است.وقتی میگویند قدرت موتور450 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه است یعنی مرحله ی چهارگانه ی  موتور در هر دقیقه 4800 بار انجام می شود و در این 4800 دور 450 اسب بخار یا 335700 وات نیرو تولید میشود 

هرچه قدرت موتور بیشتر باشد سرعت ماشین نیز بیشتر است . 

حال برویم سراغ گشتاور: 

گشتاور یا تورک(torque) بر اساس چرخش میل لنگ و تولید نیرو برای حرکت چرخ هاست.واحد آن پوند فوت در دور در دقیقه است.پوند فوت مقدار نیرویی است که بر اساس چرخش میل لنگ در یک دقیقه تولید شده و به چرخ ها فرستاده می شود.هرچه میل لنگ در یک دقیقه بیشتر بچرخد نیروی بیشتری به چرخ ها وارد شده و سرعت ماشین نیز بیشتر می شود 

 

چگونگی بدست آوردن اسب بخار: 

 

اگر بخواهید توان یک موتور را بدانید،باید موتور را به یک توان سنج (Dynamometer) وصل کنید. توان سنج باری را روی موتور قرار می دهد و توانی را که موتور در برابر بار تولید می کند را اندازه می گیرد.

ایده ی طرز کار توان سنج را می توان به این صورت درک کرد:تصور کنید موتوری را روشن کردید.و بدون آنکه باری روی آن باشد پدال گاز را فشار می دهید.در این حالت موتور آن قدر سریع می چرخد که از هم می پاشد. که این مناسب نیست بنابراین با یک توان سنج باری را بر موتور قرار می دهید و باری را که موتور در دور های مختلف می تواند تحمل کند را اندازه می گیرید.باید توان سنجی را به موتور وصل کنید،گاز دهید و با توان سنج بار روی موتور را تغییر دهید تا دور موتور مثلا روی ۷۰۰۰ دور بر دقیقه ثابت بماند.و در این دور،باری را که موتور می تواند تحمل کند را ثبت می کنید. سپس بار را زیاد تر کنید تا دور موتور مثلا به ۶۵۰۰ کاهش یابد و دوباره بار متناظر با این دور را ثبت کنید.و به همین ترتیب ادامه دهید.همچنین می توانید همین کارها را از ۵۰۰ و ١۰۰۰ دور به بالا انجام دهید.چیزی که توان سنج اندازه می گیرد در واقع گشتاور پیچشی است و برای تبدیل آن به اسب بخار باید گشتاور را در دور موتور ضرب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

تصاویر پراید در سال 2010


 
 
عصرخودرو: شرکت کیاموتورز تصاویر جدیدی از خودرو پراید مدل 2010 را منتشر کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

آزرا 2012 به بازار آمد


 

 
عصر خودرو : جدیدترین مدل هیوندا آزرا 2012 است که در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. این مدل جدید ظاهر بسیار جذاب تری در مقایسه با هیوندا آزرا 2011 دارد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از مجله ماشین در واقع این خودرو جدید یک سوناتا است که پس از تغییراتی اساسی با نام آزرا 2012 تولید شده است.

برای طراحی مدل جدید آزرا 2012 بدون شک بیشترین تغییر در طراحی قسمتهای میانی وعقب بدنه سوناتا صورت گرفته است چرا که قسمت جلویی آزرا 2012 یاد آور پنجره مشبک سپر جلو و خطوط دوتایی میان کاپوت جلو سوناتا است .

این مدل جدید در لامپ های داخل خودرو مانند سواری جنسیس نوار فیبر نوری دارد . آزرا 2011 طراحی سنتی و حالتی تخت دارد در حالیکه در آزرا 2012 با خطوط برجسته و چند وجهی سعی شده تا طرحی متمایزداشته باشد .

خط اول از گلگیر شروع می شود و در وسط در عقب تمام می شود ، خط دوم از صندوق عقب شروع می شود وآن هم در وسط در عقب خاتمه می یابد .

همچنین در میان بدنه خودرو خطی وجود دارد که در تکمیل خطوط کناره بدنه به سمت سقف خاتمه می یابد و ظاهری اسپرت به خودرو می دهد .

در توضیح جزئیات طراحی این مدل جدید می توان به چراغ عقب اتومبیل اشاره کرد که درمسیر نوار قرمز رنگی که در واقع نام آزرا است قرار می گیرد .

شرکت هیوندا سعی کرده تا با قرار دادن آیتم های جدید در مدل 2012 ظاهری لوکس تر از مدل 2011 به آن ببخشد از جمل این آیتم ها می توان به روکش چرم مشبک صندلی ها ، کنسول میانی و نوارهایی باریک تزیینی که در داشبورد و درها به کار رفته است اشاره کرد



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

نمایشگاه خودرو توکیو
 

رونمایی یک نسخه مفهومی جدید و خیره کننده مزدا
 
عصر خودرو : مزدا یک نسخه مفهومی جدید و خیره کننده را که به عنوان نسل بعدی Mazda6 سدان به تولید خواهد رسید در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» طراحی ظاهری این خودرو با نشانه هایی از طراحی مزدا اما متناسب با سلیقه اروپایی و به نوعی مشابه برندهای برتر اروپایی ارایه شده است.

این مدل تازه که یک سدان مناسب برای خانواده است که بر پلتفرم جدید SkyActiv  و سبک تر از نسل فعلی خواهد بود .

 مزدا هنوز جزییات بیشتر درباره کارایی این خودرو منتشر نکرده است اما این خودرو جدید مزدا 165 اسب بخار قدرت خواهد داشت و در مصرف سوخت تا 10 درصد بهبود پیدا کرده است .

این مدل تازه اوایل 2013 به بازار خواهد آمد.



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

لامبرگینی

 
عد از رویت این اتومبیل اولین سوالی که در ذهن دست اندرکاران و حرفه ای ها
دنیای اتومبیل تداعی می گردد،این است که چگونه امکان دارند اتومبیلی را
که فوق العاده زیباست بتوان زیبا تر کرد.
همان اتفاقی که در مورد لامبورگینی مورسیه لگو روی داده است.

لامبورگیین مورسیه لگو رودستر که چند سال پیش به بازار جهان معرفی شد در آمریکا با قیمت پایه 320 هزار دلار عرضه شد و در آن زمان گرانترین
اتومبیل جهان بود که البته هنوزم در صدر جدول گران ترین ماشینهاست

لامبورگینی توانسته با مهارت بسیار زیاد سقف دائمی مدل رویایی خود که مجهز به پیشرانه 12 سیلندر با نیروی تولیدی 575 اسب بخار است(که این نیرو
به چهار چرخ منتقل میشود)را برداشته و آن را تدبیل به یک مدل کروکی نمیاد.

((لوک دانکروولک))که سمت سرپرستی مرکز طراحی لامبورگینی رو عهده دار است در مورد این اتومبیل اظهار می دارد که در طراحیه این اتومبیل کاملا
مسائل سنتی لامبورگینی دیده و رعایت شده و طرح کاملا ایتالیایی است.


او در ادامه می افزاید که ما هیچ علاقه ای نداشتیم طرح این رودستر از انواع Retro با نگاهی به گذشته باشد،و احیانآ یکی از مدلهای قبلی کمپانی را در ذهن
تدائی کند بنا بر این با اندکی دقت ملاحظه می کنید که طرح کاملا خالص و ناب بوده به دور از هرگونه قطعات زینتی.


((دانکروولک))اعتراف میکند مه به عنوان طراح مدل مورسیه لگو برای تبدیل ان یه یک نمونه کروکی و سقف بازشودچار مشکلات زیادی شد چراکه بدوآ
این اتومبیل قرار بود صرفآ با سقف ثابت عرضه شود.


او میگوید:

من علاقه چندانی به طراحی اتومبیل ای کورکی ندارم و حتی تا حدودی با آنها بیگانه هستم و نظرم این است که زمانی که شما سقف اتومبیل را تبدیل به
مدل بازشو میکنید یعنی سقف قابلیت برداشتن پیدا میکند حفظ فضا و جذابیت داخل آن کار مشکلی میشود پس میتوان از راه بهره جست.

یک اتومبیل کروکی را باید به نحوی ساخت که در نگاه اول نتوان تشخیص داد که این اتومبیل از نوع کروکی است.

برای انجام این کار میبایست زاویه خمیدگی شیشه بزرگ جلو به گونه ای تغییر پیدا کند که شیشه پایین تر آماده و ارتفاع آن تا سطح زمین کاهش پیدا
کند.

ستونهای پنجره های تماما به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده که تا محفظه هوارسان موتور که در عقب است ادامه پیدا کند.




شبکه فولادی محافظتی یا RollBar که معمولا در تمامی اتومبیل ها کاملا عریان هستند در این اتومبیل به هیچ عنوان به چشم نمیخورد و همانند آنست که
وجود ندارد.


وجود این شبکه فولادی محافظتی در اتومبیل کروکی الزامی این چرا که باعث جلوگیری از صدمه دیدن سرنشینان در هنگام معلق زدن میشود.

دو رول بار مورد استفاده از این لامبورگینی از آئودی A4 گرفته شده و در شرایط خاص فعال شده و از جای خود خارج میشنوند.

اما ببینیم سقف کروکی این ماشین چیست؟

این سقف قابلیت تاشو داشته و سازه آن از لوله های فلزی و بزرنت بوده و بسیاری آن را تا حدودی مضحک میدانند به طوری که حتی لامبورگینی امیدوار
بود که هیچگاه موقعیت آن پیش نیایدکه آن را تولید کند.

کمپانی درمورد این مدل رودستر گفته زمانی که سقف پارچه ای آن بسته است هیچ گاه سرعت آن را از 160 کیلومتر در ساعت بالاتر نبرید چرا که ممکن
است سقف پارچه ای کنده شده و به پرواز در آید !!!

البته این بدان معنا نیست که سقف پارچه ای در سرعت های پایین از استحکام خوبی برخوردار است چون فضاهای خالی در اطراح پنجره های کناری به
میزان زیادی وجود دارد.


شاسی در مدل رودستر تقویت شده بخشی از آن براحتی قابل رویت است.

شاسی استاندارد این رودستر از جنس فولاد و شکل شبکه عنکبوتی است.

البته در صورت سفارش و پرداخت بهای اضافه تری معادل 4250 دلار میتوانید برای ان شاسی از جنس الیاف کربن سفارش دهید.

در پوشش موتور 12 سیلندر V شکل همانند مدل های میورای قدیمی دارای لولا در پشت است و بنابراین رو به عقب باز میشود.




سایر تغییراتی که در مورسیه لگوی رودستر به انجام رسیده عبارتند از اجزای داخلی کاملا قرینه که دو طرف را با پوشش چرم فرا گرفته

دیسک های ترمز در جلو و عقب بزرگتر شده و بر روی هر یک از دیسک های جلو هشت پیستون ترمز جای گرفته اند و بلاخره لول های اگزوز کاملا جدید.
سایر تغییرات صورت گرفته دز آن چندان قابل مطرح کردن نیست.

تجربه رانندگی با آن واقعا فراموش نشدنی اس چون فقط برای اطلاع بد نیست بدانید که برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت بدون در نظر گرفتن
آنکه چه دنده از گیرباکس درگیر خواهد بئود زمانی کمتر از 4 ثانیه نیاز است.

گیرباکس آن 6 سرعته و بصورت دستی بوده و نحوه تعویض دنده ها به گونه ای باورنکردنی سبک و راحت است ولی در عین حال سیستم گیرباکس E-Gear

با ده هزار دلار اضافه قیمت برای آن پیش بینی شده که فاقد کلاج است و بسیاری از مشتریان این سیستم رو ترجیح داده و انتخاب می کنند.

میزان چسبندگی اتومبیل به سطح مسیر حرکت فوق العاده خوب است و به ندرت دچار انحراف میشوند.

طراحی متناسب بدنه و ضریب سختی آیرودینامیک و ارتفاع ماشین و توزیغ مناسب وزن بین اکسلها و بلاخره لاستیک خوب در مورد این اتومبیل فقط یک شکایت عمده وجود دارد و این این است که شیشه بلند جلو به نظر می رسد که بسیار پایین است.






لامبورگینی رونتون یک خودروی اسپرت و محصول شرکت لامبورگینی می باشد. رونتون تا به امروز گران‌ترین محصول تولید شده توسط لامبورگینی محسوب می گردد به گونه ای که قیمت هر دستگاه آن بین 4/1 تا 2 میلیون دلار تخمین زده می شود .اولین خروجی شرکت لامبورگینی به یک تاجر آمریکایی در لاس وگاس نوادا تحویل شد .



و دومین رونتون تولیدی کارخانه لامبرگینی را یک خریدار کالیفرنیایی از طریق مزایده ای در EBAY تصاحب کرد و سومین مشتری آن نیز یک انگلیسی ساکن بیرمنگام بود . تا به امروز نیز تنها 20 دستگاه از این خودرو ساخته و روانه بازار گردیده است .


:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

فراری

فراری مدل GTO 250

 

تنها 39 مدل از این فراری افسانه ای در بین سالهای 1962 تا 1964 ساخته شد و جالب است بدانید از اتومبیل هایی با این کلاس(اسپرت) بیشتر از 100 عدد ساخته نمیشد،همچنین بسیاری از کارشناسان نیز پذیرفته اند که این مدل یکی از بهترین مدل های همیشگی فراری میباشد.قبل از این حراجی همگان بر ارزش 19/5 میلیون دلاری این اتومبیل اتفاق نظر داشتند که پس از این حراجی،این فراری ارزش واقعی خود را نشان داد.

خریدار این فراری یک انگلستانی ناشناس میباشد. او تنها کسی ست که میتواند از این به بعد سوار این فراری افسانه شود و چرخ های آن را به حرکت در آورد.

این اتومبیل با یک موتور 12 سیلندری 3 لیتری ساخته شده و بیشتر از 300 اسب بخار قدرت دارد و دارای سرعت 283 کیلومتر بر ساعت میباشد.همچنین دارای شتاب 0 تا 100 در 5.4 ثانیه میباشد.برخی از مدل های آن نیاز 4 لیتری بودند.

موتور و فضای داخل فراری مدل GTO 250

رکورد قبلی گران ترین اتومبیل جهان متعلق بود به یک فراری مدل California Spyder که در حراجی دوسالانه Ferrari Leggenda e Passione در شهر مارانلو (Maranello) در ایتالیا به قیمت 10/8 میلیون دلار به یک تولید کننده برنامه های رادیویی و تلویزیونی انگلستانی به نام کریس ایوانس(Chris Evans) فروخته شد.

 

پل استندر43 ساله  وتیمش  ایندی بویز (Indy Boys Inc) در براونسبورگ در ایالت ایندیانا پلیس در آمریکا یک موتور جت جنگنده ی فانتوم را بر روی یک اتوبوس زرد مدرسه قرار دادند که باعث  شد تا سرعت آن به 590 کیلومتر بر ساعت برسد.



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

بنز

روه تجاری سِن گی يون در سال ۱۹۳۹ در كره تاسيس شد ، اين شركت در آن زمان در زمينه های متفاوتی فعال بود ، ولی توليد كننده خودرو نبود تا اينكه در سال ۱۹۸۶ در پي خريد كمپانی Hadongwhan كه از سال ۱۹۵۴ توليد كننده خودروهای 4WD و كاميونت بود و تغيير نام آن به سِن گی يون ، فعاليت خودروسازی خود را آغاز نمود . در سال ۱۹۹۱ همكاری سِن گی يون با كارخانه مرسدس بنز آغاز گرديد و برطبق آن موتورهای ( قلب تپنده ) بنز از سال ۱۹۹۳ بر روی خودروهای اين كارخانه قرار گرفت.

سِن گی يون در سال ۱۹۹۳ توليد موسو را آغاز نمود ، در سال ۱۹۹۷ با ديگر شركت خودروساز كره ای ، دوو ، متحد شد و از سال ۱۹۹۸ خودروی موسو علاوه بر توليد در كارخانه سِن گی يون در كارخانه دوو نيز توليد می شد و البته با نام Daewoo Musso . اما در سال ۲۰۰۰ با اعلام ورشكستگی كارخانه دوو ، همكاری دوو و سِن گی يون به پايان رسيد و كارخانه سِن گی يون به صورت مستقل توليد خودرو را با همكاری مرسدس بنز ادامه داد و در تاريخ ۹/۱۱/۸۱ بود كه توليد موسو در ايران توسط شركت خودروسازی مرتب ، كه توليد كننده خودروهای لندرور با نام پاژن نيز هست ، آغاز گرديد.

توليدات سِن گی يون اكثراً (Sport Utility Vehicle (SUV است ، محصولات SUV سِن گی يون Korando ، Musso و Rexton نام دارند .

ديگر محصولات اين كارخانه يك مدل (Sport Utility Truck (SUT به نام Musso Sport ، كه همان وانت موسو است و يك مدل سدان به نام Chairman می باشد که همگی آنها دارای موتورهای مرسدس بنز هستند. حال به بحث اصلی يعنی خود موسو می پردازم:

اين خودرو توسط شخصی به نام Ken Greenly از بخش هنر كالج سلطنتی لندن طراحی شده و همانطور كه گفته شد توليد آن از سال ۱۹۹۳ آغاز گرديده و كماكان ادامه دارد و در تمامی مدلهای آن نيز از موتورهای بنز استفاده می شود ، موتورهای نصب شده بر روی اين خودرو ، توسط توليد كننده كره ای به شرح زير است:
موتور بنزينی ۶ سيلندر ۳۲۰۰ سی سی ( همان موتور بنز E320EL )
موتور بنزينی ۴ سيلندر ۲۳۰۰ سی سی ( همان موتور بنز E230EL )
موتور ديزلی ۵ سيلندر ۲۹۰۰ سی سی ( 602TD )
موتور ديزلی ۴ سيلندر ۲۳۰۰ سی سی ( 601TD همان موتور بنز V230 )

اما شركت خودروسازی مرتب تنها مدلهای بنزينی را برای بازار ايران در نظر گرفت و مدلهای ۴ سيلندر (دنده ای ) و ۶ سيلندر ( اتوماتيک و دنده ای ) ، را به بازار عرضه کرد ، البته توليد نوع ۴ سيلندر آن در حال حاضر متوقف می باشد ، اما بر پايه پيش فروش جديد اين خودرو ، برای تحويل در ۳ ماه آينده ، به نظر می رسد توليد آن مجددا آغاز خواهد شد .

موسو ( ۶ سيلندر ) ، از لحاظ دارا بودن تجهيزات پيشرفته ايمنی و رفاهی در حد بالايی قرار دارد ، در بخش ايمنی ، اين خودرو علاوه بر داشتن تجهيزاتی چون Air Bag ، ميله های درون دربها و ترمز ABS ، دارای سيستمهايی برای حفظ تعادل در سر پيچها و هنگام ترمز كردن می باشد ، همچنين سيستمهای پيشرفته ای برای جلوگيری از گير كردن خودرو در محيط های كوهستانی ، باتلاقی و يا لغزنده تعبيه گرديده است.
اين سيستم كه با نام TCS نيز شناخته می شود برای گذر از محلهای لغزنده بكار می رود ، حالتی را فرض كنيد كه يك يا چند چرخ خودرو در محلی لغزنده يا گل آلود گير كنند ، چرخهای مورد نظر به صورت درجا می چرخند و خودرو بدون حركت در جايش باقی می ماند ، حتی در صورت گل آلود بودن سطح ، چرخ بيشتر و بيشتر به داخل گل و لای فرو می رود ، اما با كمك سيستم ABD اين اتفاق نخواهد افتاد چرا كه اين سيستم با تشخيص هرزگردی چرخ و با كمك سيستم ABS چرخ يا چرخهای مورد نظر را با گرفتن و رها كردن ترمز از حالت هرزگردی خارج ، و با انتقال نيرو به چرخ يا چرخهای درگير با سطح غير لغزنده ، خودرو را از آن محيط بيرون می آورد.

(Electronic Control Suspension (ECS

با كنترل سرعت و وضعيت رانندگی ، از چرخش و انحراف خودرو در پيچها جلوگيری ميكند و بوسيله دكمه ECS/Sport بر روی داشبورد نيز قابل كنترل می باشد

(Electronic Brakeforce Distributoin (EBD

اين سيستم مكملی است برای سيستم ABS ، که با تقسيم نيروی ترمز به ميزان لازم برای اکسل های جلو و عقب ، ماکزيمم تاثير سيستم ترمز رابرآورده می سازد ، در نتيجه پايداری خودرو ؛ با هر باری و تحت هر نوع شرايط جاده ای حفظ می گردد ، اين سيستم همچنين با تقسيم نيروی ترمز بين چرخهای عقب از چرخش خودرو هنگام ترمز کردن در سر پيچ ها نيز جلوگيری می کند

(Torque On Demand (TOD

ميزان قدرت مورد نياز برای اكسل های جلو و عقب را براساس دريافت اطلاعات از واحد كنترل در شرايط مختلف تغيير می دهد ؛ بدين شكل كه چند درصد از قدرت در چرخهای جلو و چند درصد در چرخهای عقب باشد و بدين شكل خودرو در محيط های مختلف هندلينگ مناسبی خواهد داشت و از محيط های لغزنده نيز براحتی عبور می كند .

علاوه بر سيستم فوق امكان تغيير سيستم تعليق از حالت 2H ( برای رانندگی در جاده های شهری) به 4H ( برای حركت در جاده های كوهستانی و لغزنده با سرعت بالا ) و 4L ( برای حركت در جاده های صعب العبور با سرعت پايين و قدرت بالا ) به صورت دستی و بوسيله دكمه نصب شده بر روی داشبورد نيز امكانپذير است .

از ديگر مواردی كه برای بالابردن ايمنی سرنشينان موسو درنظر گرفته شده ، قفل شدن دربهای خودرو در سرعتهای بالای ۵۰ كيلومتر به صورت خودكار می باشد ، همچنين در صورت وارد شدن ضربه به خودرو در سرعت های بالای ۱۵ كيلومتر نيز ، در صورتی که سنسورها ضربه ديگری را احساس نکنند دربهای خودرو به صورت خودکار باز خواهند شد.

علاوه بر سيستم های رايج در کليه خودروها از جمله شيشه های برقی ، قفل مرکزی ، کولر ،Sunroof ، آينه های برقی مجهز به گرمکن ، صندلی برقی راننده ، تنظيم کننده قوس صندلی راننده و ..... موسو تجهيزات ديگری چون Armset (جادستي)های كناری برای سرنشينان عقب ؛ سيستم ضد سرقت Imoblizer جهت چك كردن كد مخصوص بين كليد و ECU در هنگام استارت زدن و قطع سيستم انژكتور در صورت صحيح نبودن اين كد ؛ آينه داخل خودرو مجهز به نور برگردان اتوماتيك جهت تنظيم ميزان تابش نور چراغهای ديگر خودروها ، به صورتی كه چشم راننده را آزار ندهد و هچنين آفتابگير دوقلو برای راننده و Cruise Control كه برای خودرويی با اين خصوصيات ضروری به نظر ميرسد ، را داراست ، اما متأسفانه برای مدل های موجود در ايران دو مورد آخر يعنی آفتابگير دوقلو و Cruise Control در نظر گرفته نشده !

لازم به ذكر است كه موارد بالا مربوط به موسوی ۶ سيلندر اتوماتيك می باشد و در مدل ۶ سيلندر دنده ای ECS ، Sunroof و صندلی برقی حذف شده و در مدل ۴ سيلندر نيز علاوه بر تجهيزات بالا ، تقريبا كليه سيستم های مربوط به تعادل و ايمنی ، از جمله Airbag ، TOD ، ABD و ... ، حذف گرديده و با قيمتی مشابه با رونيز عرضه می گردد

بطور كلی موسوی ۶ سيلندر اتوماتيك در مقايسه با خودروهای هم رديف خود ( در سطح بين المللی ) ، از لحاظ زيبايی ظاهری و برخی سيستم های رفاهی در رده پايين تری قرار دارد ولي در ديگر موارد خصوصا در زمينه سيستم های تعليق و تعادل ، قابليت رقابت با اين خودروها را داراست. اما در سطح کشور تنها دو خودروی SUV ديگر وجود دارد ، رونيز و سرانزا ، كه اين دو خودرو به هيچ عنوان قابليت رقابت با موسو ( ۶ سيلندر ) را ندارند و حتی از لحاظ قيمت نيز پرداخت ۱۰ تا ۱۴ ميليون بيشتر ، برای در اختيار داشتن تجهيزات موسو ، كاملا مقرون به صرفه به نظر می آيد.


:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

عکس های زیرمربوط به جشنواره خودرو لس آنجلس۲۰۱۲ می باشد که در آن  معروفترین شرکت های خودرو سازی آخرین محصولات خودشان رو به معرض دید بازدیدکننده گان گذاشتند.

پیشنهاد میکنم تمامی عکس ها را حتما ببینید

عکس های جدیدترین محصولات خودرو سازی جهان

 

عکس های جدیدترین محصولات خودرو سازی جهان

  عکس های جدیدترین محصولات خودرو سازی جهان

عکس های جدیدترین محصولات خودرو سازی جهان

عکس های جدیدترین محصولات خودرو سازی جهان

عکس های جدیدترین محصولات خودرو سازی جهان



:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391
مجموعه عکس های به نمایش گذاشته شده برای شما عکس هایی از انواع ناوهای جنگی و جنگنده ها می باشد امید است که ازمشاهده این مجموعه عکس ها لذت ببرید











 


:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

 ناو جنگی سوئدی Visby Class Corvettes

Click here to enlarge
مقدمه

ناو جنگی Visby Class Corvettes از سری ناوها جنگی با فناوری استیلت یا ضد رادار که برای نیروی دریایی سوئد توسط شرکت سوئدی Kockums با کمک شرکت آلمانی ThyssenKrupp Marine Systems of Germany ساخته شده است.

پایه ریزی این طرح در سال 1996 در Kockums صورت گرفت و Visby K31 برای اولین بار در سال 2000 به FMV یا سرپرستی تسلیحات دفاعی سوئد تحویل گردید . و در سال 2002 با انواع تسلیحات مورد نیاز جنگی مسلح گردید و دومین مدل با نام Helsingborg K32 در سال 2003 ساخته و در 2006 تحویل گردید همچنین مدل دیگری با عنوان Harnosand K33 در سال 2004 تحویل داده شده بود.
که در سال 2006 همه آنها عملیاتی شدند.


همچنین طی سالهای بعد ناوهای دیگری به نام های Nykoping K34 و Karlstad K35 تا سال 2006 تحویل شدند و آزمایشات خود را تا سال 2008 به پایان رساندند که در نتیجه آن نیروی دریایی سوئد ساخت 6 کشتی طراحی شده دیگر را با عنوان Uddevalla K36 متوقف کرد.


اولین گروه 4 رزمناو تحویل شده Visby به نیروی دریایی سوئد برای عملیات مین روبی یا Mine Countermeasures MCM و عملیات ضد زیر دریاییAnti-Submarine Warfare ASW طراحی شده بودند و گروه های بعدی برای جنگ های سطحی و حملات دریایی طرح ریزی شدند. همچنین هلیکوپتر های مانند AgustaWestland A109M برای استفاده بروی عرشه این کشتی ها توسط نیروی دریایی سوئد انتخاب شدند.

طراحی
طراحی Visby به سمت کاهش دیده شدن با چشم . اثرات مادون قرمز . آثار صوتی یا آکوستیک و هیدرو آکوستیک همچنین قابلیت های مختلف دیگری مثل اثرات الکتریکی و مغناطیسی زیر سطحی . اثرات فشاری. سطح مقطع راداری و علائم راداری فعال جهت گیری کرده است.
مدل ساخته شده از رزمناو محافظ Visby در سال 2000 امکان کشف شدن توسط رادار را در دریای متلاطم به 13 کیلومتر و در دریایی با هوای آرام و ثابت به 22 کیلومتر بدون جیمینگ کاهش داده که با استفاده از جیمینگ توان کشف این ناو توسط رادار تا زیر 8 کیلومتر در دریایی نا آرام و 11 کیلومتر در دریایی آرام است .  

مواد مورد استفاده در بدنه از ساختار ساندویچی تهیه شده از PVC بعنوان هسته با فیبر کربن و vinyl laminate که بسیار سخت ضربه پذیر کم وزن است با توجه به ماهیت آن بسیار آثار رادار و مغناطیسی کمی بازتاب میکند.

Click here to enlarge


فرماندهی و کنترل
ا
ین سری کشتی ها به CETRIS C3 یا سیستم فرماندهی . کنترل و ارتباطات مرکب از تکنولوژی کنترل و مدیریت نبرد شرکب ساب با نام Saab Systems 9LV mk3E بهره می برد که کار تصمیم گیری و عملکرد را با کمک پشتیبانی مرکزی توسط سیستم ارتباطی مخابراتی فراهم می آورد. این سیستم نرم افزاری بر اساس نوع خاصی از ویندوز NT با معماری باز است . ... میشه ارتباط رو هک کرد ..... همچنین رادار شرکت ساب با عنوان SaabTech CEROS 200 به همراه سیستم دید کنترل آتش برای کشتی های Visby خریداری و بطور کامل هماهنگ و نصب شده اند.

موشکها

Visby هنوز به سیستم موشکهای ضد هوایی مجهز نشده اند اما این امکان برای آینده در نظر گرفته شده است مپکه در صورت لزوم نصب خواهد شد که دولت سوئد برای این منظور سیستم موشکی سطح به هوای Umkhonto ساخت افریقای جنوبی با برد 12 کیلومتر و سقف ارتفاع 10 کیلومتر که با مادون قرمز کار رهیابی را انجام میدهد در نظر گرفته اند . این سیستم امکان کشف و هدفگیری 8 هدف را دارد .


این رزمناو همچنین به هشت موشک ضد کشتی Saab Bofors Dynamics RBS 15 mk2 مجهز شده است و نوع Mk3 این موشک که از رادار اکتیو Ku باند برای هدفیابی استفاده میکند بردی بیش از 200 کیلومتر خواهد و سرعتی معادل 0.9 ماخ با سر جنگی 200 کیلوگرمی . و از دریچه های مخصوصی که نصب شده در میان کشتی که به ضد رادار بودن کشتی کمک میکند شلیک میشوند . گازهای خروجی از موشک توسط کانال های تفکیک و از بین میروند .

تسلیحات ضد زیردریایی
Visby به راکت های 127 میلیمتری ASW 127mm که بصورت نارنجکی شلیک میشوند مجهز شدند . اژدر هایی که میتوانند به اعماق آب بروند با 400 میلیمتر قطر از 3 لوله فیکس شده زیر آب شلیک میشوند که به سیستمهای Tp 45 Saab جهت رهگیری زیردریایی ها مجهزند و بشورت هدایت شوند زیردریایی ها را دنبال و مورد هدف قرار میدهند.

توپ

Visby همچنین با توپ های متداول Bofors 57mm 70 SAK Mark III که بصورت خودکار لود میشوند و نواخت تیر 120 تا 220 گلوله با نهایت برد مفید 17000 متر دارند تجهیز شده است .

مین روبی
رزمناو Visby سیستم Saab Bofors Underwater system ROVs یا سیستم کنترل شونده زیر آبی متحرک که توان شکار مین را دارد به همراه Atlas Elektronik Seafox ROV برای گرفتن مین های شکار شده توسط ROV بهره میبرد.
رزمناوهای Visby درحال مجهز شدن به سیستم چند سوناری قابل انداخته شدن به آب که توسط جنرال دینامیک کانادا ساخته شده اند مجهز است . که این سیستم از فناوری بالای سونارهای پسیو آرایه ای که زیر آب کشیده میشوند بهره برده و همچنین از سونار فعال C-Tech CVDS-26 دو فرکانسی با قابلیت تغییر عمق کاوش استفاده میکند .

سنسورها
Saab میکروویو سیستم یا همون اریکسون سابق رادار سه بعدی زرافه دریا یاSea Giraffe AMB 3D با قابلیت های مختلف بهنوان استفاده دریایی سطحی و هوایی برای هدفگیری و ردیابی اهداف و دادن اطلاعات به سیستم تسلیحاتی تحویل شده است که از قابلیتهای آن . گردش و شناسایی سه بعدی سریع با تکنولوژِی مولتی بیم یا چند تشعشعی(چندین بیم امواج را روی هدفهای مختلف میگیرد) میتواند اهداف مختلفی را در ارتفاعات مختلف تا 65000هزار پایی رهگیری کند.
ECCM یا اقدامات متقابل ضد الکترونیکی (ضد ضد الکترونیک) که شامل آنتن خیلی کوچک با لبه پهن که دو فرکانس و کد گزاری هوشمنددارد.با سرعتی معادل 30 دور در دقیقه میچرخد که برای نظارت و مراقبت هوایی تا 60 دور افزایش میابد.


اقدامات متقابل الکترونیکی
CS-3701 رادار مراقبت تاکتیکی TRSS از شرکت سازنده لوازم و سیستمهای شناسایی ومراقبت EDO امکان سنجشن الکترونیکی را ارائه میدهد و همچنین مجهز به رسیو شناسایی و هشدار رادار دشمن است.
همچنین MASS میتواند بصورت زمانبندی شده 32 عدد کره بازتاب دهنده که قابلیت بازتاب امواج و گیج کردن رادار موشکهای ضد کشتی را دارند پرتاب کند . سیستمMASS امکان انجام اقدامات متقابل علیه پوشش راداری . مادون قرمز . سیستمهای الکترواوپتیک . لیزر و امواج ماواری بنفش را دارد.



پیشرانش

رزمناو Visby برای پیشرانش از دو سیستم توربینی و دیزلی بهره میبرد.چهار موتور توربین گازی TF50 ساخت هانی ول و دو موتور MTU 16V 2000 N90 دیزلی به دو جعبه دنده که پیشبرنده های Kamewa جت آبی به آن متصلند امکان رسیدن به سرعتهای 15 نات برای مسافتهای طولانی و 35 نات برای مسافتهای کوتاه را میدهد. همچنین رادر یا بالچه تغییر دهنده جهت این کشتی میتواند برای مانور پهلوگیری به لنگرگاه تولید پیشرانس غوصی کند.
Click here to enlarge
Click here to enlarge
Click here to enlarge
Click here to enlarge
منبع:سايت ميليتاري


:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391

طراحان ناوهاي جنگي دست به طراحي و نمونه سازي محصولات تازه اي زده اند که از آنها به عنوان نسل آينده سلاح هاي روباتيک ياد ميشود. اين جنگ افزارهاي نوين چهره اي خشن و عملکردي قوي و مخرب دارند.
 



بسيار سخت است که پيش بيني کنيم در آينده چه نوع جنگهايي اتفاق مي افتد. اما آنچه از شواهد و پيشرفت ها مشخص بوده آن است که درگيري هاي نظامي بين روبات ها اتفاق خواهد افتاد. در اين باره سال گذشته بيش از 258 هزار و 502 ساعت پرواز با جنگنده هاي جديد ايالات متحده صورت گرفته که اين ميزان در سال 2002 فقط 27 هزار و 201 ساعت بود. ارتش ايالات متحده نيز سرمايه گذاري عظيمي تا سال 2010 به مبلغ 76/3 ميليون دلار بر روي اين پروژه ها نموده و به نوعي فيلم هاي تخيلي که در آن دائما آدم هاي ماشيني با يکديگر ميجنگند در حال تبديل شدن به يک واقعيت است.
در اواخر سال پيش کمپاني دفاعي بريتانيا BAE Systems برنامه هايي براي يک وسيله دريايي سريع با ساخت ويژه جهت اين ربات هاي جنگنده آشکار ساخت. اين کشتي مفهوم UXV Combatant بوده که بخشي کشتي جنگي و بخشي ناو هواپيما بر براي وسيله هاي بدون سرنشين است.
طراحي اين کشتي به گونه اي انجام پذيرفته که ميتواند از يک بندر کوچک نيز حرکت کند و در فضايي محدود هم لنگر بياندازد. در اين باره چارلز تامسن يکي از طراحان BAE مي گويد: اين ناوها قابليت حمل جنگنده را نيز دارا بوده و جنگنده ها قادر هستند از روي باند و عرشه بسيار کوتاه آن بلند شوند. در طراحي آنها مکاني براي نيروي انساني در نظر گرفته ايم زيرا اين ناوها توسط روبات کنترل ميشوند که در عين حال ميتوانند عمليات پهلوگيري و برواز جنگنده ها را با هم انجام دهند. بر روي عرشه UXV از دو سکو به شکل حرف V استفاده شده که ميانه آن محلي براي تسليحات نظامي همچون موشک اندازهاي هوايي و ضد هوايي و رادار است. امواج مادون قرمز سنسورها و فرکانس راديويي آنها قادر است که هر شي متحرکي بر روي دريا هوا و خشکي را شناسايي نمايد. البته گرچه به طور غير مستقيم در طراحي اين ناو از بدنه غالب ناو هاي کنوني استفاده شده است. براي مثال يک نمونه آن کشتي (ناو جنگي) 45 Daring-Class
است که چهره اي بسيار غول پيکر و عملکردي قوي دارد و در سال 2009 به جمع نيروي دريايي سلطنتي بريتانيا اضافه خواهد شد و اين ناو نيز همانند UXV طولي حدود 152 متر دارد و نيروي حرکتي اش از توربين هاي ديزلي الکتريکي تامين ميگردد و قادر است به حداکثر سرعت 27 نات يا گره دريايي دست يابيد.

از طرفي صحبت ديگري که در خصوص ناو UXV مطرح است اين بوده که ميتواند با کمترين تعداد ملوان دريايي که حدود 60 نفر اعلام شده به ماموريت برود. البته اين مساله را نبايد فراموش کرد که پروسه توليد يک کشتي تا چند سال به طول مي انجامد و احتمال ورود UXV به بازار در ستا 2020 پيش بيني شده است. يکي از دلايلي که نيروي دريايي بريتانيا علاقه مند به جدا نمودن پروژه مشترک خود با وزارت دفاع ايالات متحده بوده در همين مساله است. از طرفي مهندسين BAE در حال کار بر روي پروژه کنترل فعال ناوها هستند که با نام ماموريت هاي پيمانه اي در بنادر کوچک شناخته مي شود که فرماندهان را قادر مي سازد بتواند در سريع ترين زمان ممکن به حالت حمله دربياييند و اين قابليت در آينده نقشي مهم را ايفا خواهد نمود. همچنين متخصصين BAE اظهار داشته اند که ناو UXV مي تواند به مرکز فرماندهي مبدل شود که زيردريايي جنگنده ها و نيروي زميني را به سمت يک هدف مشترک هدايت نمايد و در صورت نياز مي تواند اقدام به شناسايي و انهدام مخفي و البته برطرف نمودن نيازهاي هلي کوپترها به سلاح و موشک نمايد.
اين ناو فوق مدرن همچنين بخشي از توانمندي هجومي خود را مديون اسلحه هاي کاليبر بالاي خود مي داند که ميتواند در هر دقيقه 20 موشک 50 سانتي متري را به سمت هدف شليک نمايد که اين توانايي بسيار مناسب براي شرايطي همچون جنگ هاي ناو با ناو و جنگ ناو با نيروهاي زميني در خشکي است که در ايم ميان گلوله هاي 155 ميلي متري UXV
نيز به آن کمک ميکند.

از طرف ديگر هواپيماهاي بدون سرنشين که از روي عرشه آن به پرواز در مي آيند قابليت کنترل توسط تعداد محدودي نيروي انساني در زمين را دارا هستند و اين بدان معناست که در هر جنگ و درگيري کمترين ميزان تلفات نيروي انساني حاصل مي شود.
 


ناو LCS


 




ناو تهاجمي ساحلي
(The Littoral Combat Ship)LCS

اين ناوها سرعتي معادل 45 نات يا گره دريايي دارند و هر ناو ميتواند توسط سنسورها و سلاح هاي خود به تخريب قايق ها هليکوپترها زيردريايي ها و اشيا متحرک داخل آب بپردازد. البته LCS مجهز به باطري هاي ضد موشکي و اسلحه هاي کاليبر معمولي است که قادر بوده تا رسيدن نيروي پشتيباني به رهگيري شناسايي و انهدام دشمن دست بزند.
 



 



تکنسين ها معتقدند که هر ناو LCS ميتواند جايگزين 30 قايق نظامي و 14 ناوچه جنگي شود. نيروي دريايي در اين باره از دو کمپاني لاکهيد مارتين و جنرال دايناميکز درخواست نمود تا ناوهايي را توليد کنند و اين دو رقيب دو محصول متفاوت با طراحي مجزا را توليد کردند که محصول لاکهيد با نام LCS1 در سپتامبر 2006 وارد عرصه شد و ديگري هم زمان ورود ناوهاي خود را سال 2008 اعلام نمود. به دليل مسئوليت پاسخگويي دولت و ارائه گزارش به کنگره نيروي دريايي تخمين زده بود که هزينه توليد هر ناو از 472 ميليون دلار به يک ميليارد دلار رسيده است. در اين حال و به دليل کمبود بودجه نيروي دريايي مجبور به متوقف نمودن طرح شد که در برگيرنده يک برنامه سي ساله بود.
رابرت وورک از اعضا بخش مالي پروژه در اين باره مي گويد: مادامي که نيروي دريايي بتواند ناوهاي سودمند بسازد ما هم مي توانيم بودجه 313 دستگاه ناو را تامين کنيم.

 


 

ناو DDG1000



ناوهاي نابود کننده
(DDG1000)


اين ناو جنگي با وزني معادل 14هزار و 500 تن توانايي پيدا نمودن موقعيت دشمن و پشتيباني از نيروي موجود ساحلي را بر عهده دارد. اسم آن نيز DDG1000
به دليل زنده کردن نام قديمي گروهي از ملوانان شجاع در سال 1900 بر روي مدل جديد آن گذاشته شده است. ناو جنگی DDGمي تواند از ديد رادارها پنهان شده و به شناسايي هواپيماهاي جاسوسي دشمن بپردازد که قدرت بالايي در جنگ هاي دريايي دارد. طراحي شاسي و بدنه چنين ناوهايي به گونه اي انجام شده که در کنار آلياژ خاصي از فلز آن را قادر مي سازد تا از چشمان تيز بين رادارها پنهان بماند. هدايت آن نيز بسيار هوشمندانه بوده و توسط کامپيوتر صورت ميپذيرد و نيروي حرکتي خود را از يک توربين گازي ميگيرد که ميتواند نيروي الکتريسيته توليد نمايد و اين انرژي حتي در فعال نمودن سلاح ها و پرتاب موشک هم استفاده مي شود که در آينده از آن به عنوان سلاح هاي مغناطيسي نام برده خواهد شد. درياداران و فرماندهان نيروي دريايي معتقدند DDG1000 کلاس جديدي از ناوهاي جنگي است که نمونه آن هيچ گاه ساخته نشده  و هم اکنون جايگزين هيچ نسلي نيست. اما برخي آناليزها و گمانه زني ها نيز وجود دارد که ميگويد گونه اوليه DDG در دهه 90 ميلادي در کلاس پايين و مبتدي ناوها توليد شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

نيروي دريايي قرار دادي را با کمپاني نورث روپ گرومن و جنرال دايناميکز به امضا رسانيده که تا سال 2011نخستين سري از ناوهاي DDG را آماده حرکت کند که پس از وارد شدن به ناوگان نيروي دريايي با نام Zumwalt شناخته ميشود.
کنگره بودجه اي 6 ميلياردي براي توليد 7 ناو را به تصويب رستانده که به گفته فرمانده تيم و گروه عمليات اين بودجه تنها براي توليد دو ناو کافي است و نياز به بودجه بيشتري در اين زمينه است.


حمل کننده سلاح
CG(X)

اين ناو مدرن توسط برنامه اي محرمانه از سوي نيروي دريايي به ارتش سفارش داده شد مه وظيفه ابتدايي آن حمايت از ناوچه هاي کوچک و پشتيباني از نيروي موجود در خشکي ذکر شد. اما بعدها توانايي هاي آن به حمايت از توپخانه خودي ، ارتقا قدرت رادار، سيستم دفاع ضد موشکي و پشتيباني تسليحاتي افزايش يافت.
همچنين وزن آن از 14 هزارو500 تن به 23 هزارتن فزوني يافت ودليل اين امر نيز قابليت حمل کلاهک هاي بالستيک و هسته اي توسط CG(X) است. CG(X) جايگزين نيروي پشتيباني و کروز حمل سلاحي شده که پيش از اين با نامTiconderoga شناخته مي شد.


 


برنامه جديد به گونه اي پيش رفته که نخستين مدل در سال 2011 وارد بازار شود اما تحليل گران معتقدند نيروي دريايي قادر است تا سال 2030 قريب به 19 دستگاه CG(X) ها را توليد کند. کارشناسان دفاعي نيروي دريايي ارتش ميگويندکه موفقيت CG(X) (به دليل کپي برداري ژنتيکي آن از DDG1000 ) وابستگي مستقيم به روند روبه رشد ساخت و ارتقا توانمندي هاي اين مدل دارد.


:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ramin moeini
ت : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->